Concept Idee

|
Ik zal vertellen wat er allemaal in mijn hoofd speelt.

Bomen kunnen huilen, maar je ziet het niet.
Mensen hebben verdriet maar verbergen het,


Die twee, moeten samen komen om hun verdriet te delen.


Als je een tak afbreekt van een boom, doet dat voor een boom pijn. Maar jij staat er niet stil bij. De boom moet hier op reageren er zie je nieuwe knopjes komen, of als er een steek in de stam is, komt er hars op.

Hierbij wil ik graag experimenteren met infrarood films. Lijkt een heel gaaf effect geven met landschappen; donderdag met Hilde over hebben?

Inspiratie over bomen komt van Sally Mann; Deep South


Ik ga meisjes met bomen vergelijken; een meisje met grote bos haar; zoek ik een struik bij; een slank meisje neem ik een mooie lindeboom.
Deze portretten ga ik met Kodak Portra 120 film werken; kleur.
Ik vind de kleuren uit deze films echt heel mooi; en zo wil ik een tweeluik creƫren met heftige kleur, en heftig infrarood zwart/wit.

Alles word nu gefotografeerd, dus blaadjes aan de bomen zijn er niet.


Eerste model boom gevonden; met witte schors!

0 reacties:

Een reactie posten